2018: NO MOUNTIN TO HIGH
Proiectul NO MOUNTIN TO HIGH își propune organizarea unor activități de escaladă care se vor desfășura după o metodologie/ un concept dezvoltat de consorțiul proiectului European STAIIVIT (Sport and training activities improve inclusion of visualy impaired trainees )
Denumirea conceptului: Sustainable participation in sports activities for people with visual impairments.
-proiect desfășurat in perioada 2015-2017 in cadrul ACS Kory Francisc în parteneriat cu instituții din Germania, Italia Bulgaria
Strategia conceptului este de a îmbunătăți imaginea grupului țintă cu privire la imaginea despre sine, percepția despre ei înșiși, stima de sine, calitatea vieții în legătură cu sănătatea atât fizică cât și emoțională, autonomie și mobilitate, prin introducerea unui concept inovativ de formare pentru activități sportive.
Ne propunem organizarea acestor activități de escaladă de două ori săptămânal timp de 18 săptămâni. Activitățile se vor desfășura în săli specializate dar și pe pereți naturali ( Cheile Turzii, etc) în colaborare cu instructori specializați din cadrul Salvamont Cluj.
Faptul că un copil nevăzător va reușii să escaladeze și să urce pe culmile unui munte sigur va avea un impact extraordinar asupra încrederii în forțele proprii, stimei de sine, încrederii că nimic nu este imposibil dacă îți propriu cu adevărat.
Terapeuții sunt persoane specializate/formate în conceptul pe care îl vom aplica.
Instructorii specializați din cadrul salvamont vor fi formați de către formatori specializați în abordarea persoanelor nevăzătoare și conceptul: Sustainable participation in sports activities for people with visual impairments.
Acest lucru este foarte important pentru noi cu scopul de a oferii experiențe pozitive astfel încât rezultatele proiectului să fie îmbunătățirea calității vieții emoționale, sociale și fizice a participanților din cadrul acestui proiect.
Scopul proiectului este de a elabora și aplica un program de escaladă special conceput pentru elevii nevăzători. Scopul activităților este : deprinderea abilităților de cățărare, învățarea elementelor de bază necesare cățăratului, dezvoltarea unor calități motrice necesare escaladei.
Dorim să oferim un mediu favorabil în care copii nevăzători se pot exprima motric, pot învăța despre percepția sinelui (corp fizic dar și emoții) și despre faptul că limitele fizice și emoționale pot fi întrecute cu perseverență și determinare.
Escaladarea unui perete necunoscut oferă o varietate foarte mare de stimuli, umbra, vântul, soarele, textura peretelui, temperatura peretelui, ciripitul pasărilor, vocea colegului, instructorului etc.
Faptul că un copil nevăzător la finalul proiectului va putea escalada un perete natural de stâncă singur îi va oferi acestuia un sentiment de libertate, încredere, realizare, autodepășire, un sentiment că șansele de reușită sunt identice sau proporționale cu ai celorlalți ( persoane văzătoare)