2015: Sport, Training, - Activities Improve Inclusion of Vision Impaired Trainees (STAIIVIT)

Proiect european Erasum+ KA2 - parteneriat de tip starategic

Desfasurarea proiectului: 01.12.2015 – 30.11.2017

Parteneri

Centrul Vocational pentru Persoane cu Deficient Vizuale, Duren, Germania – coordonator proiect

Institutul de Cercetare pentru Incluziune prin Activitati Fizice si Sport, Cologne, Germania

Institutul Rittmeyer, Italia

Centru National de Reabilitare pentru Nevazatori, Plovdiv, Bulgaria

ACS Kory Francisc, Cluj Napoca, Romania

 

Scopul acestui proiect este imbunatatirea incluziunii persoanelor cu deficient vizuala precum si imbunatatirea calitatii vietii acestora.

Chiar daca au trecut 14 ani de la ratificarea Clasificarii Intarnationale a Functiei de catre OMS performantele persoanelor cu deficienta vizuala sunt catalogate in functie de dizabilitatea lor. Preocupările legate de mobilitatea siautonomia lor fizică domină evaluarea calități și aptitudini performantei pe care le realizeaza în domaniul educației, studiiilor sau formarii profesionale.

Strategia proiectului este de a îmbunătăți imaginea grupului țintă cu privire la autonomie și mobilitate, prin introducerea unui concept inovativ de formare pentru sport. Această strategie a fost realizat cu succes și evaluata în cursul unui proiect național finanțat din Germania. In cadrul studiului național, punerea în aplicare a acestui model teoretic, împreună cu punerea în aplicare în-sport practic s-au dovedit a avea succes și aplicabil. În activitatea planificată, adaptările se vor face pentru a răspunde nevoilor speciale ale persoanelor cu deficient vizuala și a formatorilor / instructorilor din țările participante

Ideea din spatele acestei strategii este de a motiva elevii cu deficiențe de vedere să fie activi fizic. Pe langa aspectul de sănătate, prin practicarea sportului persoanele cu deficient vizuala devin independente si isi imbunatatesc imaginea , creste mobilitatea astfel se imbunatatesc relatiile sociale. Un potential angajator care va citit într-un CV, ca o persoana o cu deficiente de vedere solicitant de loc de muncă este activă în înot, alpinism, tir cu arcul sau alergarea la distanta, nu se va indoi de capacitatea persoanei cu dizabilitate vizuala de a se deplasa independent la serviciu etc. În mod contrar această persoană devine interesant.

Conceptul de formare, care ar trebui să fie transferate către organizațiile partenere, a fost elaborat și realizat cu succes în timpul unui proiect de durată patru ani în Germania. Conceptul de formare poate fi realizată într-un mediu de zi cu zi, cu un minim de efort administrativ sau infrastructură. Conceptul poate fi transferat la cerințele mai multor organizații, cluburi sportive, grupuri de interese și organisme similare.

În acest proiect conceptul de formare va fi adaptat la cerințele și preferințele partenerilor de proiect și transferat într-un curriculum.

Un curs initial de formare a formatorului vor fi efectuate în limba engleză pentru formatorii și profesorii partenerilor de proiect. În timpul etapei următoare, curricula, materialul didactic va fi tradus în limbile țărilor partenere (BG, D, RO, IT, RO).

Organizațiile partenere din Bulgaria, Italia și România va efectua apoi un curs pentru stagiari și elevii lor, în conformitate cu programa dezvoltata.

Profesorii participaniti ar trebui să acționeze, de asemenea, ca multiplicatori pentru colegii lor și profesori din afara scolii, organizatiei. Aceste cursuri vor fi executate cu materialele didactice traduse.

Eficiența și succesul proiectului vor fi evaluate pe parcursul întregii perioade a proiectului. Raportul de evaluare ar trebui să ofere informații suficiente organizațiilor interesate cu privire la eficiența și acceptarea cursului.

Toate produsele finale ale proiectului cum ar fi curriculumul, materialele de predare si evaluarea comprehensive vor fi publicate in limba tuturor partenerilor pe u CD. Produsele finale vor putea fi utilizate si adaptate de toate institutiile interesate.